Vrácení a reklamace

VRÁCENÍ ZBOŽÍ

Om de een of andere reden voldoen de gekochte goederen niet aan uw verwachtingen? Maak je geen zorgen. U kunt onbevredigende producten binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket zonder opgaaf van reden retourneren.

De goederen moeten schoon, compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking, goed verpakt (op dezelfde manier als tijdens het transport van het magazijn naar u) worden geretourneerd en samen met het geschenk op eigen kosten worden verzonden naar het adres Andrea Jelinková, Dis., Na Hrázi 321 /11, Střelice u Brno 66447. De verkoper heeft het recht om verontreinigde of onvolledige goederen te weigeren.

Vergeet niet om in het pakket een ingevulde korte verklaring „Ik herroep het koopcontract“ te doen , aangevuld met uw gegevens (naam, adres, telefoon, ordernummer, uw rekeningnummer, waar het geld wordt teruggestort en handtekening. Dat is al. Of print het hier gewoon.

Zodra de goederen binnen zijn, zal ik u informeren over de volgende stap. In de regel stort ik het geld voor de goederen echter binnen 14 dagen na levering van het pakket terug op het rekeningnummer dat in de bijgevoegde verklaring staat vermeld.

Houd er rekening mee dat als de aankoop bij het bedrijf is gedaan (u bevestigt deze stap al in het winkelmandje), het niet mogelijk is om consumentenrechten uit te oefenen en ik ben niet verplicht om de goederen te accepteren. Als compensatie voor geretourneerde goederen geef ik geen geld terug, maar geef ik een kortingscode in de waarde van de geretourneerde goederen , die kan worden toegepast op de volgende bestelling.

REKLAMAČNÍ  ŘÁD

Galerie Pentolino (dále  jen  „prodávající“  nebo  „Pentolino) se sídlem ve Střelicích, Na Hrázi 321/11, 66447 , IČO 75938502.

OBECNÁ USTANOVENÍ

Tento  reklamační  řád  platí  pro  zboží  zakoupené  v  kamenném  obchodě  Galerie Pentolino  v  České  republice  a v internetovém  obchodě  prodávajícího  provozovaném  na  internetové  adrese  www.pentolino.cz.  Tento  reklamační  řád  se  vztahuje  pouze  na  případy,  kdy  je  kupující  spotřebitelem.  Spotřebitel  je  každý  člověk, který  mimo  rámec  své  podnikatelské  činnosti  nebo  mimo  rámec  samostatného  výkonu  svého  povolání  uzavírá smlouvu  s  prodávajícím  (dále  jen  „kupující“). Reklamaci  nebo  vrácení  zboží  může  kupující  uplatnit  buď  zpětným  zasláním  prodejci, nebo  ve zmiňovaném  kamenném obchodě  Galerie Pentolino se sídlem ve Střelicích, Na Hrázi 321/11, 66447.

Tento  reklamační  řád  je  platný  k  1.  1.2022

ODPOVĚDNOST ZA VADY, REKLAMACE, ZÁRUKA  

Práva  a  povinnosti  smluvních  stran  ohledně  práv  z  vadného  plnění  se  řídí  příslušnými  obecně  závaznými  předpisy (zejména  ustanoveními  §  1914  až  1925,  §  2099  až  2117  a  §  2161  až  2174  zákona  č.  89/2012  Sb.,  občanského zákoníku).  Prodávající  odpovídá  kupujícímu  za  to,  že  věc  při  převzetí  nemá  vady.  Zejména  prodávající  odpovídá kupujícímu,  že  v  době,  kdy  kupující  věc  převzal:

  • má věc vlastnosti, které  si  strany  ujednaly,  chybí-li  toto  ujednání,  pak  takové  vlastnosti,  které  prodávající  nebo výrobce  popsal  nebo  které  kupující  očekával  s  ohledem  na  povahu  zboží  a  na  základě  reklamy  jimi  prováděné,  
  • se věc  hodí  k  účelu,  který  pro  její  použití  prodávající  uvádí  nebo  ke  kterému  se  věc  tohoto  druhu  obvykle používá, 
  • je věc  v  odpovídajícím  množství,  míře  nebo  hmotnosti, 
  • věc vyhovuje  požadavkům  právních  předpisů.  

V případě,  že  se  v  6  měsících  po  převzetí  výše  uvedené  vady  vyskytnou,  platí  domněnka,  že  věc  měla  vadu  již  při převzetí.  Nemá-li  věc  výše  uvedené  vlastnosti,  může  kupující  požadovat  opravu  výrobku  nebo  dodání  nové  věci bez  vad,  pokud  to  není  vzhledem  k  povaze  vady  nepřiměřené.  Pokud  se  vada  týká  pouze  součásti  věci,  může kupující  požadovat  jen  výměnu  součásti  výrobku.  Právo  na  dodání  nové  věci  nebo  výměnu  její  součásti  má kupující  i  v  případě  odstranitelné  vady,  pokud  nemůže  věc  řádně  užívat  pro  opakovaný  výskyt  vady  po  opravě nebo  pro  větší  počet  vad.  Neuplatní-li  kupující  právo  na  odstoupení  od  smlouvy,  dodání  nové  věci  bez  vad,  na výměnu  její  součásti  nebo  na  opravu  věci,  může  požadovat  přiměřenou  slevu.   Kupující  je  povinen  oznámit  vadu  a  bez  zbytečného  odkladu  poté,  co  ji  mohl  při  včasné  prohlídce  a  dostatečné péči  zjistit.  Pokud  tak  neučiní,  přichází  o  možnost  uplatnění  práva  z  vadného  plnění  (OZ  §  2112).   Prodávající  není  povinen  nároku  kupujícího  vyhovět,  pokud  prokáže,  že  kupující  před  převzetím  o  vadě  zboží věděl,  nebo  ji  sám  způsobil.   Kupující  je  oprávněn  uplatnit  právo  z  vady,  která  se  vyskytne  u  dodaného  zboží  v  době  24  měsíců  od  převzetí. 

Životnost  výrobku  se  nemusí  krýt  s  pojmem  záruční  doba.  

Záruka  se  nevztahuje  na  opotřebení  věci  způsobené  jejím  obvyklým  užíváním.  

Nadměrné nebo dlouhodobé opotřebení výrobku nošením a používáním (např. u prádla nebo obuvi) nemůže být reklamováno jako vada výrobku  (OZ  §2167).  

Součinnost  zákazníka  

Zákazník  je  povinen  poskytnout  potřebnou  součinnost  k  řešení  reklamace.  Zejména  doložením  potvrzení  o nákupu,  uvedením  svého  jména,  příjmení,  kontaktního  údaje  (e-mail  nebo  telefonní  číslo,  adresa)  data reklamace,  obsahu  reklamace,  požadovaného  způsobu  vyřízení  reklamace  a  řádného  zdůvodnění  reklamace.   Prodávající  je  oprávněn  odmítnout  převzít  k  reklamačnímu  řízení  zboží,  které  nebude  splňovat  zásady  obecné hygieny  (zákon  č.  258/2000  Sb.  o  ochraně  veřejného  zdraví).  

Vyřízení  reklamace  

Při  uplatnění  práva  z  vadného  plnění  musí  prodejce  vystavit  kupujícímu  potvrzení,  kde  uvede  datum  přijetí reklamace,  její  obsah,  a  především  požadovaný  způsob  vyřízení  ze  strany  kupujícího.   Po potřebném prozkoumání skutkových a právních okolností rozhodne prodejce o reklamaci ihned, ve  složitých  případech  do  tří  pracovních  dnů,  nebo  v  této  lhůtě  kupujícímu  oznámí,  že  je  k  rozhodnutí  nutné odborné  posouzení  vady.  Reklamace,  včetně  odstranění  vady,  musí  být  vyřízena  bez  zbytečného  odkladu, nejpozději  do  30  dnů  od  uplatnění  reklamace  zákazníkem.  Po  uplynutí  této  lhůty  se  kupujícímu  přiznávají  stejná práva,  jako  by  se  jednalo  o  podstatné  porušení  smlouvy.   Pokud  si  zákazník  nepřevezme  zboží  po  uplynutí  jednoho  měsíce  po  vyřízení  reklamace,  může  mu  být  účtovaná částka  odpovídající  skladování  výrobku  na  provozovně,  a  to  až  do  výše  hodnoty  reklamovaného  výrobku.  

Pozáruční  opravy  

Informace  o  možnosti  pozáruční  opravy  ke  konkrétním  výrobkům  budou  kupujícímu  poskytnuty  na  základě dotazu na emailové adrese ……., nebo na tel. čísle 603797230. Pozáruční  servis  probíhá  za  individuálně  domluvených  podmínek. 

Mimosoudní  řešení  sporů  

Kupující  má  v  případě  sporu  právo  navrhnout  prodávajícímu  mimosoudní  řešení  sporu  např.  prostřednictvím Sdružení  obrany  spotřebitelů  (viz  http://www.asociace-sos.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu/). Prodávající  může  souhlasit  s  takto  navrženým  mimosoudním  řešením  nastalého  sporu.  V  případě  nesouhlasu prodávajícího  bude  předmětný  spor  rozhodovat  s  konečnou  platností  obecný  soud.  Má-li  kupující  za  to,  že  došlo k  porušení  zákonných  práv  spotřebitele  ze  strany  prodávajícího,  má  právo  se  obrátit  se  svou  stížností  na  Českou obchodní inspekci,  se  sídlem  Štěpánská  567/15,  120  00 Praha  2,  IČ:  000  20  869,  (www.coi.cz),  případně  na  obecní živnostenský  úřad  ve  věcech  v  působnosti  dle  zákona  č.  455/1991  Sb.,  živnostenského  zákona,  nebo  na  Státní zemědělskou  a  potravinářskou  inspekci,  se  sídlem  Květná  15,  603  00  Brno,  IČO:  75014149, (http://www.szpi.gov.cz),  ve  věcech  v  působnosti  zejména  zákona  č.  110/1997  Sb.,  o  potravinách  a  tabákových výrobcích,  zákona  č.  146/2002  Sb.,  o  státní  zemědělské  a  potravinářské  inspekci.   Při  řešení  sporů  mezi  prodávajícím  a  kupujícím  ze  smlouvy  je  možné  využít  online  platformu  nacházející  se  na internetové  adrese:  http://ec.europa.eu/consumers/odr.  Evropské  spotřebitelské  centrum  Česká  republika,  se sídlem  Štěpánská  567/15,  120  00  Praha  2,  internetová  adresa:  http://www.evropskyspotrebitel.cz  je  kontaktním místem  podle  Nařízení  Evropského  parlamentu  a  Rady  (EU)  č.  524/2013  ze  dne  21.  května  2013  o  řešení spotřebitelských  sporů  on-line  a  o  změně  nařízení  (ES)  č.  2006/2004  a  směrnice  2009/22/ES  (nařízení  o  řešení spotřebitelských  sporů  on-line).

Adresa k zasílání reklamačních oprav:


Andrea Jelinková, DiS.
Na Hrázi 321/11
664 47 Střelice u Brna

Kontaktní údaje:
…….
telefon: 603 797 230